Scouting Op Maat

Scouting Op Maat is een initiatief van Scouts en Gidsen Vlaanderen om drempels weg te werken voor gezinnen die moeite ondervinden bij het financiële aspect. Dit aanbod bestaat uit 3 belangrijke verminderingen:

• Verminderd lidgeld - Hierdoor betalen jullie slechts 1/3 van het lidgeld. Dit bedraagt 20€ voor een volledig jaar, exclusief kampen en weekends. Zo verdelen we de last voor jullie een beetje, maar kan uw kind toch genieten van een volledig aanbod binnen onze scoutswerking.
  • Uniform op maat - Bij vertoon van je lidkaart die iedereen, ingeschreven bij ons, ontvangt in december, krijg je serieuze kortingen op kledij en spullen van de Hopper, de algemene scoutswinkel. De vermindering bedraagt:
    • 60% op een hemd
    • 50% op een broek, trui en rokje
  • Kamp op maat - omdat kampen en weekends vaak een helse hap uit jullie budget kan nemen, en wij absoluut willen dat uw kind kan deelnemen op een gelijkwaardige manier, bieden wij ook een verminderd tarief aan voor kampen en weekends. Op die manier kunnen jullie met wat minder kopzorgen uw zoon/dochter mee laten gaan met hun vriendjes en vriendinnetjes.

Om aanspraak te maken op scouting op maat, hoef je enkel het vinkje 'verminderd lidgeld' aan te duiden op de groepsadministratie bij het inschrijven van jouw kind. Hetgeen wat hier zo laagdrempelig en eenvoudig aan is, is dat er geen verdere administratie noch inkomensonderzoeken aan verbonden zijn. Wij als scouts staan volledig achter dit initiatief en kunnen dit niet genoeg benadrukken! Inclusiviteit in onze scouts is onze hoogste prioriteit!

Niet te vergeten…

Check zeker eens bij je mutualiteit of lokale OCMW voor extra voordelen. Bij inschrijvingen, weekends en/of kampen krijg je vaak een tegemoetkoming, mits invulling van een geldig document. Dit kan je zonder twijfel steeds kwijt bij de groepsleiding, die je kan contacteren via info@scoutsmelsen.be OF via de groepsleiding!

Is er iets niet duidelijk of kan je het niet terugvinden in bovenstaande uitleg? Dan kan je terecht met je vraag via dit emailadres: diversiteit@scoutsengidsenvlaanderen.be of kan je een kijkje nemen op de website van scouts & gidsen Vlaanderen, die bovendien zeer toegankelijk en laagdrempelig is.

Samen gaan we op stap naar een solidaire samenleving, te beginnen bij onze scoutswerking!

Team scouts were-di Melsen